تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آذر 1399 - 21:15
کد خبر : 82354

شش میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در رضوانشهر پرداخت شد

شش میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در رضوانشهر پرداخت شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار رضوانشهر از پرداخت شش میلیارد تومان تسهیلات حمایتی اشتغالزایی برای بیش از ۷۴۵ نفر از شاغلان مشاغل آسیب دیده از کرونا در این شهرستان خبر داد . محمود قاسمی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری رضوانشهر بیان کرد: برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده در این شهرستان،

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار رضوانشهر از پرداخت شش میلیارد تومان تسهیلات حمایتی اشتغالزایی برای بیش از ۷۴۵ نفر از شاغلان مشاغل آسیب دیده از کرونا در این شهرستان خبر داد .

محمود قاسمی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری رضوانشهر بیان کرد: برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده در این شهرستان، تاکنون ۶۰۸ پرونده صنفی تشکیل شده و بیش از ۷۵۴ نفر با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان از طریق بانک ها تسهیلات حمایتی اشتغالزایی در زمان بروز کرونا دریافت کرده اند.

وی با اشاره به موضوع مهم ویروس کرونا، ضمن تشکر از همکاری همه دست اندرکاران، کادر درمان و پرستاران زحمتکش، شبکه بهداشت، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، بخشداران، شهرداران، اصناف، دهیاران و دستگاه های اجرایی و غیره که برای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و اعمال محدودیت‌ها تلاش می کنند، گفت: وضعیت شهرستان از نظر سطح رنگ بندی نارنجی می باشد که رعایت دستورالعمل‌ها، اصلی مهم و موثر در تامین سلامت و معیشت مردم است.

رییس شورای اداری رضوانشهراز مردم خواست ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله اجتماعی را مراعات کنند، در تجمعات شرکت نکنند و تردد ها را به حداقل ضروری برسانند.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود بگفت: ما وظیفه ای بالاتر از تولید و اشتغال نداریم و تحول اقتصادی جز با هماهنگی و جذب سرمایه ممکن نیست و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه تلاش گسترده و منسجمی را انجام دهندو ما نیز در جهت حمایت از اشتغال هر کاری از دست مان برآید انجام می دهیم.

محمود قاسمی افزود:ضمن تشکر از زحمات همه مدیران شهرستانی نباید چوب لای چرخ سرمایه گذاران بگذاریم، مدیران باید هنر خودشان را در اینجا نشان دهند و مشوق سرمایه گذاران باشند.

فرماندار رضوانشهر متذکر شد: ما می گوئیم نوکر مردم هستیم بنابر این باید تمام سعی خودمان را در جهت جلب اعتماد مردم بکار ببریم؛ ما مدیر نظام و افراد جامعه هستیم، گروه و احزاب هم به جای خودش، در عملکردها هیچ وقت سیاسی برخورد نمی کنیم.

قاسمی بیان داشت: تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی مهم است که همه باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم، لذا در راستای اعتماد سازی، حضور مدیران در سطح شهرستان و روستاها برای پیگیری مشکلات مردمی و پاسخگویی الزامی است.

وی با اشاره به موضوع مهم مدیریت بحران نیز گفت: از امروز مرخصی و ماموریت های غیر ضروری لغو می باشد و همه مدیران آمادگی لازم در خصوص بحران ها و حوادث غیر مترقبه و برنامه ریزی دقیق در خصوص نیروی انسانی و تجهیزات داشته باشند و تمام دستگاه های لجستیکی خود را در اختیار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دهند و راهداری نیز براساس موقعیت و اولویت بندی برای خدمات رسانی اقدام نماید.

قاسمی افزود: در بحث تنظیم بازار، نظارت و بازرسی ها را تقویت نموده ایم و در موضوع مرغ و روغن به ثبات نسبی در سطح این شهرستان رسیده ایم.

فرماندار رضوانشهر به موضوع مهم ساخت و سازهای غیر مجاز اشاره نمود و افزود: مدیران ذیربط در خصوص جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در حرائم رودخانه ها، اراضی ملی و سواحل و غیره به وظیفه قانونی خودشان عمل نمایند.

قاسمی همچنین با اشاره به پروژه های عمرانی شهرستان نیز گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور اولویت دولت تدبیر وامید پروژه های نیمه تمام است، مدیران شهرستانی نسبت به پیگیری مستمر بر وضعیت پروژه های عمرانی و نظارت و کنترل پیشرفت فیزیکی پروژه ها اهتمام لازم را داشته باشند.

فرماندار رضوانشهر به موضوع مهم رویداد انتخابات ۱۴۰۰ اشاره نمود و گفت: ارتقاء مشارکت حداکثری سیاسی در انتخابات پیش رو یک وظیفه ملی است و استفاده از خرد جمعی، و دیدگاه های مختلف و فعال شدن احزاب و گروه های مختلف در انتخابات از ضروریات است که همه مسئولان باید در این راستا کمک کنند.

سرهنگ پاسدار سید جلیل قاسمی، با قدردانی از پیگیری های فرماندار رضوانشهرگفت: فرمانده سپاه ناحیه رضوانشهر نیز در این جلسه گفت: در بحث مقابله با ویروس کرونا، طرح شهید سلیمانی، تا کنون ۳۵ روستا غربالگری انجام شده، ۷۲ هزار عدد ماسک در سطح شهرستان توزیع شده و ۷۰ تیم آماده داریم که ۳۰ تیم در حال انجام فعالیت هستند و ۸۵۰۰ نفر غربالگری خانه به خانه انجام شده است.

همچنین سرهنگ وهاب زاده فرمانده انتظامی رضوانشهر گفت: در اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا در حوزه شهری ۳۹۷ مورد خودروی های غیر بومی به صورت ارشادی انجام شده و از زمانی که وضعیت شهرستان نارنجی شد، ۱۸ مورد اعمال قانون در حوزه شهری داشتیم.

امام جمعه بخش پره سر نیز در این جلسه از زحمات و تلاش های فرماندار رضوانشهر در جهت رسیدگی به مشکلات مردمی تشکر و قدرانی نمود.

حجت الاسلام محمد مهدی نژاد همچنین با قدردانی از طرح غربالگری سپاه و بسیج، گفت: ما نقش بسیج را در ارتباط با مردم نمی توانیم نادیده بگیریم.

نماینده مردم شهرستان های رضوانشهر، تالش و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از زحمات و مدیریت فرماندار رضوانشهر که با تعامل و هماهنگی در جهت حل مشکلات مردمی با حضور مستمر خود در روستاها تلاش می نماید تشکر نمود.

حسن محمد یاری گفت: مردم سرمایه های ما هستند، تکریم ارباب رجوع رضایت مندی مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین افزود: در حوزه شهرستانی، مدیران مطالبه گر باشند که این می تواند در جهت ارتقای شهرستان منشاء اثر باشد.

نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ویروس کرونا معیشت مردم را مختل کرده و در بدترین وضعیت تحریم ها قرار داریم که با اتکا به جوانان خودمان از این مسیر عبور می کنیم، تجربه نشان داده هر وقت مردم پای کار بوده اند این نظام آسیب نخواهد دید.

همچنین در پایان این جلسه مدیران ادارات شبکه بهداشت، هلال احمر، راهداری و بنیاد مسکن گزارش کار از اقدامات خود ارائه نمودند و آقای ابراهیمی به عنوان سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان رضوانشهر معرفی شد.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.